Telefónna ústredňa - od čoho závisí jej cena?

03.09.2020
Od čoho závisí cena telefónnej ústredne?
Je pochopiteľné, že pri zriaďovaní telefónnej ústredne zákazníkov často zaujíma ako prvá cena. Keďže zvyčajne závisí od viacerých faktorov, v tomto článku vám priblížime, čo ju najviac ovplyvňuje a aké premenné berieme do úvahy pri príprave cenovej ponuky.

Telefónna ústredňa je variabilné zariadenie, ktoré môže zabezpečovať komunikáciu pre malé či stredné firmy, ale aj zložité telefónne riešenia pre veľké spoločnosti, korporácie či iné inštitúcie.

Cena virtuálnej telefónnej ústredne sa (u nás) odvíja hlavne od nasledovných faktorov:

  1. Využité funkcie ústredne - Niektoré funkcie sú na konfiguráciu a správu jednoduchšie a iné zložitejšie, preto od nich čiastočne závisí aj cena telefónnej ústredne. Zoznam základných aj pokročilých funkcií nájdete na našej stránke.
  2. Počet klapiek - S počtom klapiek úzko súvisí vyťaženie našich systémov, preto sa tento faktor tiež odráža na cene ústredne.
  3. Rýchlosť zriadenia služieb - Hotovú ústredňu dodávame spravidla do 1 týždňa, maximálne do 2 týždňov po prijatí platby za zriadenie. Ústredne sme však podľa okolností schopní dodať aj expresne, do 2-3 dní. Takúto dostupnosť však musíme vždy overiť a zvážiť podľa zaneprázdnenosti našich technikov a rozsahu riešenia a môže tiež vplývať na cenu za zriadenie. Po odovzdaní nasleduje čas testovania zákazníka, počas ktorého môže upresniť svoje požiadavky a nastavenia vyšperkovať tak, aby bolo všetko podľa predstáv.
  4. Vývoj služieb na mieru - V prípade záujmu o úpravu alebo doplnenie funkcií sú tieto požiadavky vždy ocenené podľa rozsahu prác a ďalších okolností.
  5. Konkrétnosť predstavy zákazníka - Čím presnejšiu predstavu dodá zákazník, tým lepšie môžeme vypracovať cenovú ponuku. V prípade, že sa počas zriadenia alebo testovania ústredne zákazníkove požiadavky markantne pozmenia, môže to byť spojené aj s úpravou ceny za využívanie.
  6. SLA služba / Požiadavka na nonstop podporu - Zákaznícke požiadavky spojené so zmenami na ústredni riešime vždy prednostne a štandardne v priebehu toho pracovného dňa, v ktorom sme ich prijali. V prípade záujmu o nonstop technickú podporu, zákazníkom radi poskytneme tzv. SLA službu, ktorá je spoplatnená navyše.
  7. Doplnkové služby a iné - Ďalšie poplatky môžu ovplyvniť napr. DDI množiny telefónnych čísel, špeciálne čísla, hlasové programy, doplnkové hlasové kanály a pod.

Čo ovplyvňuje cenu telefónnej ústredne?

Veľká alebo malá telefónna ústredňa?

Potenciálni klienti sa u nás často dopytujú na cenu malej telefónnej ústredne bez toho, aby uviedli bližšiu špecifikáciu. Vzhľadom na množstvo premenných je ťažké určiť, čo je veľká alebo malá telefónna ústredňa a dať jej cenu bez bližších informácií. Najnižšia cena ústredne sa u nás začína okolo 10-15 € (bez DPH) pre 1-3 klapky a priemerná cena je okolo 30 € (bez DPH) mesačne pre približne 10-15 klapiek. Sú to však len orientačné ceny, ktoré závisia od klientových požiadaviek.

Malá telefónna ústredňa alebo veľká telefónna ústredňa?

Nie vždy platí, že telefónna ústredňa s 1 klapkou (1 agentom) je tá najjednoduchšia a ústredňa s 10 klapkami je zložitejšia. Aj 1 klapka môže mať za sebou zložité hlasové menu, alebo tzv. IVR strom, ktorý je náročný pre nastavenie a správu. 10 klapiek naopak môže slúžiť iba na prepájanie hovorov a volanie medzi klapkami, čo sú jedny zo základných a najpoužívanejších funkcií telefónnych ústrední, preto sú spoplatnené nižšou sumou.

Pre zaistenie čo najpresnejšej ceny pripravujeme každú cenovú ponuku na mieru. Stačí, ak nám svoju predstavu poviete vlastnými slovami. Naši pracovníci zákazníckej podpory vám položia doplňujúce otázky, ktoré nám pomôžu priblížiť to, čo chcete telefónnou ústredňou dosiahnuť a následne pre vás navrhneme riešenie a pripravíme nezáväznú cenovú ponuku. Neváhajte nás kontaktovať na našej infolinke +421 2 20 28 20 28 alebo na [email protected]..

Autor blogu - Petra Čtvrtníčková
V našej spoločnosti som začínala na obchodnom oddelení ako podpora pre potenciálnych aj existujúcich zákazníkov. Za 3,5 roka som sa naučila mnoho o zákazníckych potrebách či požiadavkach a zistila som, akú situáciu sa klienti snažia najčastejšie vyriešiť a o aké služby majú najväčší záujem. Neskôr ma zlákal marketing, kde využívam všetky svoje doterajšie skúsenosti a spolu s kolegami sa venujem novým projektom, službám a návrhom na zlepšovanie. Tiež sa zaoberám písaním blogov a článkov, ktoré pomáhajú našim čitateľom prísť na to, ako by im služby VIPTel mohli uľahčiť pracovnú, či súkromnú komunikáciu.

petra
Instagram logoLinkedIn logoFacebook logoVIPTel blog logo

Back to blogs