Návod na nastavenie služby VIPTel v zariadení Cisco SPA504

  1. Vložte sieťový adaptér do elektrickej zásuvky a jeho druhý koniec zapojte do konektoru označeného „DC 5V“ na vašom VoIP telefóne Cisco SPA504.
  2. Prepojte konektor „SW“ na Vašom VoIP telefóne Cisco SPA504 s konektorom „LAN“ na Vašom routeri. Použite na to priložený sieťový kábel RJ-45. Ak Vaše zariadenie nie je pripojené do siete Internet, tlačidlo „MUTE“ (symbol preškrtnutého mikrofónu) bliká.
  3. Pre správne fungovanie je nevyhnutné vo VoIP telefóne nastaviť IP adresu. Zariadenie sa po pripojení do siete snaží získať IP adresu automaticky pomocou DHCP servera. Nastavenú adresu je možné zistiť nasledovne:
    • Stlačte tlačidlo „MENU“ (symbol preloženého listu).
    • Stlačte tlačidlo „9“.
    • Stlačte tlačidlo „2“.
  4. Otvorte webový prehliadač.
  5. Do prehliadača zadajte IP adresu vášho telefónu, ktorú ste zistili v kroku 3.
  6. V pravom hornom rohu sa prihláste ako administrátor odkazom „Admin Login“.

    cisco

  7. Vo vašom telefóne Cisco SPA504 máte možnosť zaregistrovania až štyroch jedinečných účtov. Jednotlivé účty sa nastavujú v záložkách „Ext. 1“ až „Ext. 4“ (Klapka 1-4). Zvoľte požadovanú klapku. V prípade, ak nastavujete VoIP telefón po prvýkrát, zvoľte klapku 1 (Ext. 1).

    cisco

  8. V časti „Proxy and Registration” a časti „Subsciber Information” je potrebné vyplniť nasledujúce polia:
    • Proxy - uveďte údaj „sip.viptel.sk”.
    • Display Name - uveďte údaj, ktorý sa bude zobrazovať volanému, ak je takisto zákazníkom VIPTelu, napr. vaše meno.
    • User ID - uveďte údaj zo Zákazníckej zóny na stránke www.viptel.sk. Údaj sa nachádza sekcii „Nastavenia” v tabuľke „Prihlasovacie údaje do siete VIPTel”, v stĺpci „Prihlasovacie meno (VoIP číslo)”.
    • Password - uveďte údaj zo Zákazníckej zóny na stránke www.viptel.sk. Údaj sa nachádza v sekcii „Nastavenia” , v tabuľke „Prihlasovacie údaje do siete VIPTel”, v stĺpci „Heslo”.

      cisco

  9. Kliknite na tlačidlo “Submit All Changes”.
  10. Ak ste vyplnili všetky údaje podľa tohto návodu, v záložke “Info → Ext 1-4 status” sa zobrazí “Registration State: Registered".

Gratulujeme vám k úspešnému nastaveniu hlasových služieb VIPTel vo vašom telefóne Cisco SPA504.

Nastavenie slovenského jazyka

  1. Pre nastavenie slovenského jazyka je potrebné byť prihlásený ako administrátor a možnosti zobrazenia nastaviť ako pokročilé. Do tohto režimu môžete prejsť v pravom hornom rohu Vášho webového prehliadača. V záložke „Regional”, v časti „Miscellaneous” nastavte nasledujúce položky:
    • Dictionary Sever Script - serv=http://files.viptel.sk/spa504g/;d0=English;x0=spa50x_30x_en_v749.xml;d1=Slovak;x1=spa50x_30x_sk.xml;
    • Language Selection - Slovak
    • Kliknite na tlačidlo “Submit All Changes”.

Gratulujeme vám k úspešnému nastaveniu hlasových služieb VIPTel na zariadení Cisco SPA504.