Čo sú to hlasové kanály a aké výhody poskytujú?

15.12.2020

S pojmom hlasový kanál sa stretol málokto, kto nepracuje v telekomunikáciách. Je to však jedna z najužitočnejších funkcií VoIP-u a predstavuje markantnú výhodu oproti mobilným hlasovým službám. V tomto blogu vám vysvetlíme, ako sa dajú využiť.

Čo sú to hlasové kanály a na čo slúžia?

Hlasové kanály zabezpečujú súbežné hovory. Čo to presne znamená? V skratke sa dá povedať, že sú to viaceré hovory, ktoré sa uskutočňujú v 1 momente na 1 telefónnom čísle (resp. 1 účte).

Ak máte napríklad 1 telefónne číslo a 3 hlasové kanály, je možné na ňom telefonovať v 1 momente 3 krát. Takéto využívanie je spojené s ďalšou výhodou VoIP-u – možnosťou mať nastavené tel. číslo na viacerých zariadeniach. Ak máte napr. zákaznícku infolinku s 1 číslom, môžu ho používať 3 operátori, každý na svojom telefóne a naraz sa vám môžu dovolať 3 zákazníci. Tiež sa to dá využiť v prípade, že máte väčší dom, v ktorom chcete mať pevnú linku vo viacerých miestnostiach.

1 telefónne číslo môžete nastaviť na viacero zariadení.
Ak máte na tomto čísle aktivované 3 hlasové kanály, môžu cez neho telefonovať 3 ľudia naraz.

Prečo radšej VoIP ako mobil?

Mobilné telefóny, ktoré sú viac rozšírené ako VoIP, majú iba 1 hlasový kanál, preto sa pri nich tento pojem nespomína. Ak s niekým telefonujete cez mobil, hlasový kanál je obsadený a ďalší človek sa už nedovolá. Ozve sa obsadzovací tón, prípadne informácia, že na telefónnom čísle prebieha iný hovor.

Ako je známe, mobilné telefónne číslo je možné využívať iba na telefóne, kde je vložená SIM kartu s týmto číslom. Viac ako 1 hlasový kanál by bol preto aj zbytočný, keďže majiteľ čísla by zrejme aj tak nemal možnosť telefonovať s viacerými ľuďmi naraz.

Výhody viacerých súbežných hovorov

Vďaka spomínaným možnostiam je VoIP lepšia voľba hlavne pre spoločnosti, ktoré zvyknú mať veľa hovorov naraz a nechcú svojich volajúcich zákazníkov odradiť obsadzovacím tónom. Tento aspekt by mali brať do úvahy najmä informačné linky tzv. 1. kontaktu, kde je veľmi dôležité, aby sa potenciálny zákazník dovolal na 1. krát, inak je možné, že bude kontaktovať konkurenciu.

Viaceré súbežné hovory poskytujú aj všetky naše hlasové programy:

VIPTel

VIPTel

3 hlasové kanály

1 telefónne číslo

VIPTel

VIPTel

6 hlasových kanálov

3 telefónne čísla

VIPTel

VIPTel

8 hlasových kanálov

10 telefónnych čísel

V prípade veľkého náporu volajúcich je vhodnejšie mať viac hlasových kanálov, ako operátorov. V kombinácii s virtuálnou telefónnou ústredňou je možné ďalších volajúcich zákazníkov stavať do čakacieho radu,v ktorom im môže spríjemniť čas hudba, informačná hláška s najnovšou akciou, prípadne môžu volajúci zanechať odkaz.

Nielen vďaka týmto užitočným benefitom VoIP technológie je možné vyskladať každému telekomunikačný systém na mieru presne tak, ako to potrebuje. Ak máte záujem o návrh riešenia a prípravu nezáväznej cenovej ponuky, neváhajte kontaktovať našu zákaznícku infolinku na +421 2 20 28 20 28 alebo e-mailom na info@viptel.sk.

Hodnotenie: 5

Autor blogu - Petra Čtvrtníčková
V našej spoločnosti som začínala na obchodnom oddelení ako podpora pre potenciálnych aj existujúcich zákazníkov. Za 3,5 roka som sa naučila mnoho o zákazníckych potrebách či požiadavkach a zistila som, akú situáciu sa klienti snažia najčastejšie vyriešiť a o aké služby majú najväčší záujem. Neskôr ma zlákal marketing, kde využívam všetky svoje doterajšie skúsenosti a spolu s kolegami sa venujem novým projektom, službám a návrhom na zlepšovanie. Tiež sa zaoberám písaním blogov a článkov, ktoré pomáhajú našim čitateľom prísť na to, ako by im služby VIPTel mohli uľahčiť pracovnú, či súkromnú komunikáciu.

petra
Instagram logoLinkedIn logoFacebook logoVIPTel blog logo

Späť na všetky blogy