Ako volať z mobilu na pevnú linku?

Ako volať z mobilu na pevnú linku?

Ako volať z mobilu na pevnú linku?

Napriek tomu, že väčšina z nás denne používa najmä mobilný telefón, pevnú linku používa stále množstvo firiem aj bežných ľudí. Tvar mobilného čísla je iný, ako čísla pevnej linky a preto je pochopiteľné, že človek si niekedy nie je úplne istý, ako napísať telefónne číslo pevnej linky s geografickou predvoľbou správne.

Ak chcete volať z mobilu na pevnú linku, je potrebné mať k dispozícii celé telefónne číslo pevnej linky aj s geografickou predvoľbou. V minulosti stačilo na volanie v rámci jedného regiónu iba telefónne číslo bez predvoľby, no dnes, keď je na trhu viac operátorov, už takéto volanie nie je možné. Geografická predvoľba určuje, ku ktorému mestu číslo patrí. Na Slovensku má celé číslo pevnej linky ale aj mobilu vždy 10 číslic.

  • V regióne Bratislava je predvoľba pevnej linky 02 a pokračuje ďalšími 8 číslami: 02 xxxx xxxx.
  • V ostatných mestách má predvoľba 3 čísla, napríklad 055 (Košice), 041 (Žilina) alebo 033 (Trnava), za ktorými nasleduje 7 čísel: 055 xxx xxxx. 041 xxx xxxx. 033 xxx xxxx.

Akonáhle máte celé číslo pevnej linky s geografickou predvoľbou, nič viac vám netreba a môžete číslo v tomto tvare vytočiť.

Ako volať z mobilu na pevnú linku?

Ako volať na slovenskú pevnú linku zo zahraničia?

Ak chcete volať na pevnú linku zo zahraničia, je potrebné telefónne číslo so slovenskou predvoľbou. Ak píšeme telefónne číslo s predvoľbou +421, je potrebné vynechať prvú 0 v telefónnom čísle, číslo teda bude vyzerať nasledovne:

    Číslo z Bratislavy:
  • +421 2 xxxx xxxx
  • Číslo z Košíc:
  • +421 55 xxx xxxx
  • Číslo z Trnavy:
  • +421 33 xxx xxxx

Zoznamy všetkých slovenských predvolieb telefónnych čísel môžete nájsť napríklad na stránke Wikipedie. Pevné veríme, že tento článok vám pomôže a nebudete mať viac pochybnosti o tom, ako volať z mobilu na pevnú linku.

Ako volať z mobilu na pevnú linku?

Autor blogu - Petra Čtvrtníčková
V našej spoločnosti som začínala na obchodnom oddelení ako podpora pre potenciálnych aj existujúcich zákazníkov. Za 3,5 roka som sa naučila mnoho o zákazníckych potrebách či požiadavkach a zistila som, akú situáciu sa klienti snažia najčastejšie vyriešiť a o aké služby majú najväčší záujem. Neskôr ma zlákal marketing, kde využívam všetky svoje doterajšie skúsenosti a spolu s kolegami sa venujem novým projektom, službám a návrhom na zlepšovanie. Tiež sa zaoberám písaním blogov a článkov, ktoré pomáhajú našim čitateľom prísť na to, ako by im služby VIPTel mohli uľahčiť pracovnú, či súkromnú komunikáciu.

petra

Instagram logo LinkedIn logo Facebook logo VIPTel blog logo

Späť na zoznam