Hardvérová vs. virtuálna telefónna ústredňa – ktorá ponúka viac benefitov?

14.07.2021

Či už plánujete zaviesť telefónnu ústredňu bez predchádzajúcich skúseností, alebo potrebujete aktualizovať svoju komunikáciu novším systémom, je možné, že sa pozastavíte nad tým, či je vhodnejšie hardvérové alebo virtuálne riešenie. V dnešnom článku vám ich predstavíme bližšie a pokúsime sa uľahčiť Vaše rozhodovanie.

Telefónna ústredňa býva nazývaná rôzne, čo môže byť pre ľudí, ktorí sa v tejto terminológii dobre nevyznajú, zmätočné. Stretneme sa s názvami ako napr.:

  • pobočková telefónna ústredňa
  • digitálna telefónna ústredňa
  • VoIP telefónna ústredňa
  • VoIP virtuálna ústredňa
  • IP telefónna ústredňa
  • ústredňa PBX
  • domáca telefónna ústredňa
  • cloudová ústredňa
  • a rôzne iné...

V každom prípade však ide o telefónny systém, ktorý má za úlohu distribúciu hovorov s množstvom rôzneho využitia. Jej funkcie uľahčujú najmä komunikáciu v rámci jednej budovy či firmy, no ústredňa spolupracuje napr. aj s rôznymi domovými vrátnikmi, vďaka ktorým môžete hovoriť cez interkom s bytom, ktorému zazvoníte.

Virtuálna telefónna ústredňa

Virtuálna telefónna ústredňa

  • Nie je potrebná fyzická ústredňa vo vašich priestoroch
  • ✅ Okrem hardvérových telefónov je možné využívať aj softvérové telefóny v PC alebo v smartfóne
  • ✅ Správu ústredne, pravidelné aktualizácie aj zálohu ústredne vám zabezpečí poskytovateľ, ako napr. my, takže sa nemusíte o nič starať
  • Nižšie počiatočné náklady v porovnaní s hardvérovou ústredňou
  • ✅ Nie ste limitovaný počtom klapiek a funkcionalitami HW zariadenia
  • ✅ U nás platíte iba za tie funkcie, ktoré skutočne využívate
  • ✅ V prípade výpadku internetu na vašich telefónoch je možné využívať klapky v aplikácii v smartfóne na mobilných dátach
  • ✅ Virtuálna ústredňa má „nekonečnú“ záruku, nie je možné, aby sa vám pokazila a museli ste ju vymeniť
  • ❌ V prípade výpadku internetu na vašich telefónoch nie sú dostupné ani interné linky

Hardvérová telefónna ústredňa

Hardvérová telefónna ústredňa

  • ✅ V prípade, že vypadne internet v mieste využívania, je možné ďalej si telefonovať v rámci ústredne“, keďže je fyzicky prepojená
  • ✅ Ak máte zaškoleného technika, môže ústredňu sám spravovať
  • ❌ Okrem samotných telefónov je potrebná aj fyzická ústredňa umiestnená vo vašich priestoroch a tým pádom aj štruktúrovaná kabeláž
  • ❌ Vyšší počiatočný náklad v porovnaní s virtuálnou telefónnou ústredňou
  • ❌ V prípade, že nemáte vlastného zaškoleného technika, je potrebné priplatiť si za nastavenie a správu ústredne
  • ❌ Ste limitovaný funkciami ústredne aj počtom klapiek, ktoré ponúka - pre rozšírenie je potrebné kupovať nákladné prídavné moduly
  • ❌ Pokiaľ máte záujem iba o základné nastavenia, zbytočne platíte aj za funkcie, ktoré nebudete využívať
  • ❌ Po čase je hardvér zastaralý, skončí sa mu záruka, spravidla ho nie je možné opraviť, je potrebné ho vymeniť a začať celý proces odznova

Aj keď hardvérová ústredňa poskytuje niekoľko jedinečných výhod, pomer benefitov z nášho pohľadu jednoznačne prevažuje práve u virtuálnej telefónnej ústredne. Pri zvažovaní vhodného riešenia je, však, samozrejme, potrebné brať do úvahy rôzne faktory v závislosti od situácie klienta, ktorý službu vyhľadáva.

V prípade, že máte pochybnosti čo bude pre vás vhodné, neváhajte kontaktovať našu zákaznícku podporu na čísle +421 2 20 28 20 28 alebo e-mailom na [email protected]. Radi Vám poradíme.

Autor blogu - Petra Čtvrtníčková
V našej spoločnosti som začínala na obchodnom oddelení ako podpora pre potenciálnych aj existujúcich zákazníkov. Za 3,5 roka som sa naučila mnoho o zákazníckych potrebách či požiadavkach a zistila som, akú situáciu sa klienti snažia najčastejšie vyriešiť a o aké služby majú najväčší záujem. Neskôr ma zlákal marketing, kde využívam všetky svoje doterajšie skúsenosti a spolu s kolegami sa venujem novým projektom, službám a návrhom na zlepšovanie. Tiež sa zaoberám písaním blogov a článkov, ktoré pomáhajú našim čitateľom prísť na to, ako by im služby VIPTel mohli uľahčiť pracovnú, či súkromnú komunikáciu.

petra
Instagram logoLinkedIn logoFacebook logoVIPTel blog logo

Späť na všetky blogy